Jak a v čem bydlíme? A proč?
5. 8. 2018

Jak a v čem bydlíme? A proč?

Jako realitní makléř musím mít přehled o tom, kdo a jak žije. Bydlíme více v bytech, nebo v domech? Čísla vás možná překvapí…

 

Bydlení můžeme jednoduše rozdělit do několika skupin:

  • v rodinném domě
  • v bytě, který je tzv. družstevní
  • v bytě, který máme ve vlastnictví
  • v nájmu
  • nějak jinak, co se nehodí do žádné varianty

 

1. Bydlení v domech

Úplně nejčastěji bydlíme v klasických rodinných domech. Lidé, kteří takhle žijí, vidí hlavní výhodu v soukromí. Nerušíte sousedy a oni zase vás, máte možnosti využít zahradu, většinou lépe zaparkujete a podobně. Na druhou stranu, o dům a okolí je potřeba se starat.
V domech bydlí 44 % obyvatel. Je to nejčastější typ bydlení u nás.

 

2. Ve vlastním bytě

Hlavní výhodou je jakási bezstarostnost bydlení. O věci, které u domu zařizujete sami, se kolem bytu stará vámi zvolení lidé ze sdružení vlastníků. Výhodou je také fakt, že jste zapsaní na katastru, a tudíž si na byt můžete půjčit od banky.
Ve vlastním bytě bydlí 23 % obyvatel. Tedy přibližně každý čtvrtý člověk.


3. V nájmu

V Česku i na Slovensku existuje zvláštní paradox. Lidé bydlí v nájemním bydlení více méně z nouze a vnímají takové bydlení jako přechodné. Jedná se důsledek komunistického režimu, kdy lidé toužili bydlet ve vlastním. Ve zbytku Evropy i světa je nájemní bydlení zastoupeno mnohem více.
V nájmu u nás bydlí 21 % obyvatel.


4. V družstevním bytě

Tady jsou výhody bydlení v podstatě stejné, jako u bytu ve vlastnictví. Rozdíl je hlavně v tom, že jako člen družstva nejste zapsaní v katastru, ale vlastníte podíl v daném družstvu.
V družstevních bytech bydlí 9 % lidí. Tedy přibližně jeden z deseti.

 

5. Jinde

Nepatrné množství lidí bydlí například v sociálních bytech či podobných zařízeních. Když přičteme lidi bydlící pod mostem, vychází to na přibližně 3 procenta.

 

Velmi často se ale v životech lidí děje nějaká změna. Od svatby přes rozvody, narození potomků či úmrtí až po změnu zaměstnání a podobně. A to je fakt, který způsobuje i stěhování z jednoho typu bydlení do jiného.

V Česku i na Slovensku je cca 5 % obrátkovost. To znamená, že lidé se stěhují v průměru jednou za 20 let. Někdo za dvě desetiletí 4x, někdo jiný zase vůbec – je to průměr.

 

Ať už se chystáte měnit bydlení z jakéhokoli důvodu, je to věc, kterou neděláte zas až tak často. Já tyto změny řeším v podstatě každý den. Neváhejte se na mě obrátit, třeba jen s „obyčejným“ dotazem.

Jan Demel
Autor: Jan Demel

Moderní svět si žádá moderní postupy a jinak tomu není ani v realitách.

Koupě, prodej, ale i pronájem nemovitosti a služby s tímto spojené jsou pro mnoho z nás velkým milníkem života. Přesně z tohoto důvodu vyhledáváte kvalitní služby a očekáváte příjemný průběh tohoto procesu. Někteří z nás potřebují asistenci, jiní zase rychlé jednání a další potřebují zkrátka jen oporu realitního makléře.

Přesně tohle jsou kvality, které ode mě můžete očekávat, protože reality pro mě nejsou jen práce, ale také koníček, tudíž se snažím vykonávat své služby na špičkové úrovni. Mohu vám totiž mimo jiné nabídnout kvalitní video prohlídky, spolupráci s profesionálním fotografem, nadčasový Home Staging a aktivní prezentaci na sociálních sítích. To vše s jasným cílem: Spokojenost s prodejem vaší nemovitosti za co nejvyšší cenu!

Proč vznikly tyto stránky? Když dva chtějí totéž, nikdy to není totéž, i když se to tak mnohdy zdá. Tyto stránky budou prezentovat širokou nabídku nemovitostí a realitních služeb, aby si vybral i ten nejnáročnější klient a byl opravdu každý vždy spokojen. Je totiž všeobecně známo, že rozdíly mezi makléři jsou opravdu nemalé a vy jste na pochybách.

Třeba se teď právě vy rozhodujete, komu dáte svou důvěru. Věřím, že mé tipy a články vám pomohou v rozhodování o volbě prodeje nemovitosti a bude právě mou ctí zastupovat vás jako klienta. Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. To je důvod, proč by nikdo neměl tak důležité životní rozhodnutí podceňovat. Prodávající, ani makléř. Důraz kladu na odvedení špičkové práce a na spokojenost klienta, dbám také na dobrou pověst, kterou již mnozí klienti ocenili formou spokojených referencí.

Pokud jsem dokázal vaši pozornost udržet až dokonce, velmi vám děkuji a také rád poskytnu další informace dle potřeby. Proto mě neváhejte kontaktovat. Budu se na vás těšit, třeba u dobré kávy u nás v Kaktusu.

Bc.Jan Demel

Ičo:10891587

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení