Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?
15. 4. 2018

Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?

Jistě, každý chceme za svou nemovitosti dostat maximum, pokud ji prodáváme. Praxe je ovšem taková, že naše představa o získané částce bývá často nereálná. Co to způsobuje?

Realitní makléř má snahu na základě zkušeností, praxe i cenových map majiteli nemovitosti dobře poradit. Majitel nemovitosti to ale často vidí naopak. Proč?

V roce 2015 vydal Journal of Housing Economics velmi zajímavou studii. Lidé nadhodnocují ceny nemovitostí o 8 %. Ale jen v případě, že se jedná o tu jejich. V případě, že se nejedná o jejich nemovitosti, její cenu nenadhodnocují. Tento efekt má dokonce i svůj ekonomický název – endowment efekt. Nebo také vlastnický či majetnický efekt.

Jinými slovy, u stejné věci dělá člověk cenový rozdíl mezi cenou, za kterou je ochoten prodat a za kterou je ochoten koupit. Například úplně stejný byt budeme chtít prodat vždy za více, než za kolik bychom jej byli ochotni koupit. A pro zajímavost, zdaleka se to netýká jen nemovitostí, ale v podstatě čehokoli námi vlastněného.

 

A důvody?

  1. Citové pouto. K věcem, které vlastníme si vytváříme citové pouto. A jsme tedy ochotni se jich vzdát pouze za vyšší částku, která nám tento cit „nahradí“.
  2. Blud utopených nákladů. Jako vlastnící míváme pocit, že prodejem musíme získat investované náklady. Za kuchyňskou linku v hodnotě 100 tis. korun už ale nikdy stejnou částku nedostaneme.
  3. Ikea efekt. Pokud jsme v nemovitosti sami vymalovali, věšeli lustry či pokládali podlahu, to vše způsobuje výše zmíněný efekt o nereálné představě o ceně.

 

Jak z toho ven?

Zkuste si představit, že ve vaší nemovitosti bydlí úplně cizí lidí, oprostěte se od citových vazeb a položte si otázku. Kolik bych byl ochoten za takovou nemovitost zaplatit já?

Pokud už nemovitost prodáváte a nedaří se vám to, patrně se vám přihodil endowment efekt a požadujete za ni až příliš vysokou cenu.

Nechte si poradit o profesionálního makléře. Možná se vám to zprvu nemusí zdát, ale opravdový profík vám skutečně umí poradit dobře.

Jan Demel
Autor: Jan Demel

Moderní svět si žádá moderní postupy a jinak tomu není ani v realitách.

Koupě, prodej, ale i pronájem nemovitosti a služby s tímto spojené jsou pro mnoho z nás velkým milníkem života. Přesně z tohoto důvodu vyhledáváte kvalitní služby a očekáváte příjemný průběh tohoto procesu. Někteří z nás potřebují asistenci, jiní zase rychlé jednání a další potřebují zkrátka jen oporu realitního makléře.

Přesně tohle jsou kvality, které ode mě můžete očekávat, protože reality pro mě nejsou jen práce, ale také koníček, tudíž se snažím vykonávat své služby na špičkové úrovni. Mohu vám totiž mimo jiné nabídnout kvalitní video prohlídky, spolupráci s profesionálním fotografem, nadčasový Home Staging a aktivní prezentaci na sociálních sítích. To vše s jasným cílem: Spokojenost s prodejem vaší nemovitosti za co nejvyšší cenu!

Proč vznikly tyto stránky? Když dva chtějí totéž, nikdy to není totéž, i když se to tak mnohdy zdá. Tyto stránky budou prezentovat širokou nabídku nemovitostí a realitních služeb, aby si vybral i ten nejnáročnější klient a byl opravdu každý vždy spokojen. Je totiž všeobecně známo, že rozdíly mezi makléři jsou opravdu nemalé a vy jste na pochybách.

Třeba se teď právě vy rozhodujete, komu dáte svou důvěru. Věřím, že mé tipy a články vám pomohou v rozhodování o volbě prodeje nemovitosti a bude právě mou ctí zastupovat vás jako klienta. Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. To je důvod, proč by nikdo neměl tak důležité životní rozhodnutí podceňovat. Prodávající, ani makléř. Důraz kladu na odvedení špičkové práce a na spokojenost klienta, dbám také na dobrou pověst, kterou již mnozí klienti ocenili formou spokojených referencí.

Pokud jsem dokázal vaši pozornost udržet až dokonce, velmi vám děkuji a také rád poskytnu další informace dle potřeby. Proto mě neváhejte kontaktovat. Budu se na vás těšit, třeba u dobré kávy u nás v Kaktusu.

Bc.Jan Demel

Ičo:10891587

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení