Výhradní prodej. Ano nebo ne?
13. 5. 2019

Výhradní prodej. Ano nebo ne?

Chystáte se prodat svou nemovitost a řešíte způsob, jakým prodat nejlépe. Sám a ušetřit peníze za provizi? Neexklusivně, v inzerci to bude mít 5 realitních kanceláří a nebo tzv. „výhradně“ a vsadit na jednoho koně?

Všude se mluví o tom, že realitní trh je přesycen realitními makléři.  Na druhou stranu je pravdou, že dnes už je poměrně jednoduché si na internetu o komkoliv cokoliv zjistit, stejně tak jako o kvalitě jeho práce.

Když teď opomeneme variantu prodeje bez účasti realitní kanceláře, pojďme najít 5 důvodů, proč vsadit na jednoho realitního makléře.

 

1. V případě oslovení vícero realitních kanceláří nabude člověk dojmu, že to obsáhne vyšší spektrum zájemců na více inzertních serverech. Neobsáhne. Vesměs dnes už všechny větší realitní kanceláře inzerují na stejných nejnavstěvovanějších serverech.

2. Stejně tak by si jeden myslel, že více nabídek je rovno vyšší prodejní ceně, protože se kupující budou předhánět. Nebudou. Pokud je cena nastavena rozumně, ne příliš nízko, kupující jen tak nepřeplatí. Naopak, budou se snažit hledat důvod, proč cenu snížit. Stejně tak jako makléři, aby oni byli jediní z těch 5, kteří to prodají.

3. Více makléřů = lepší prezentace.  Nerovná. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden makléř uvede cenu včetně provize, druhý bez provize, jeden od pozemku odečte zastavěnou plochu, druhý to odečítat nebude.  Každý makléř na prohlídce použije svůj výklad, podá své informace. Ztratíte přehled o poptávce, nedostane se k vám kompletní zpětná vazba.

4. Více makléřů znamená více lidí, kteří budou za vás prodávat  a někdo dříve nebo později  prodá. Ani tohle pravidlo moc nefunguje. Makléř, který se bude předhánět s jinými, nebude vašemu prodeji věnovat 100% své energie a nástrojů pro úspěšný prodej. Nebude tam zvát profesionálního fotografa, nebude dělat homestaging, nebude dělat cenovou mapu, nebo třeba vám nechávat zpracovat Průkaz energetické náročnosti budovy. Proč by to dělal, když mu to před nosem prodá jiný?

5. Na podmínky nevýhradního prodeje přistoupí pouze makléř, který je ochotný pracovat nevýhradně.  Proč pracuje nevýhradně? Necení si sám sebe? Nemá sám v sebe důvěru na exklusivní zastoupení? Jeho klienti v něj nemají důvěru? Je rád za cokoliv, co se mu do portfolia dostane?  Kdo ví… Nicméně je jisté, že makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta, svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných, předem daných podmínek. Pro obchod a klienta udělá maximum na profesionální úrovni.

Role pro vás: Chcete koupit dům. Vyberete si dům inzertním serveru a zjistíte, že je tam celkem 3x. Jeden inzerát říká, že pozemek je 500m2 a dům má 120m2 zastavěnou plochu, cena  1 500 000,- vč.provize. Druhý bude psát, že má 480m2 zahrady a 100m2 obytnou plochu, cena 1 460 000,- a v textu se dozvíte, že nutno připočítat 4% kupní ceny jako provizi.  Poslední napíše, že cena je 1 520 000,- k jednání, pozemek 520 m2 a dům 100m2. První vám jistě bleskne hlavou, co je to za hloupost, když je to jeden a ten samý dům a má pokaždé jiný rozměr, i zahrada. Druhá věc, co každého druhého kupujícího napadne je myšlenka, co je s domem špatně, když to prodává tolik realitek najednou. Chcete, aby si takhle možní kupující pamatovali i vaši nemovitost? „Hele Pepo, to je ten barák, má ho 5 realitek a je tam už půl roku, pořád zlevňuje a nemůže ho prodat. Tam bude něco špatně.“

Nejdůležitější je, jakým způsobem se nemovitost k prodeji poprvé na trh dostane. To, jakým způsobem si jí potencionální kupující zapamatují.  Nedopusťte, aby se z vašeho domu, či bytu, stal tzv. realitní ležák, zdánlivě jednoduše prodejná nemovitost, která se stala neprodejnou díky své prezentaci.

Jan Demel
Autor: Jan Demel

Moderní svět si žádá moderní postupy a jinak tomu není ani v realitách.

Koupě, prodej, ale i pronájem nemovitosti a služby s tímto spojené jsou pro mnoho z nás velkým milníkem života. Přesně z tohoto důvodu vyhledáváte kvalitní služby a očekáváte příjemný průběh tohoto procesu. Někteří z nás potřebují asistenci, jiní zase rychlé jednání a další potřebují zkrátka jen oporu realitního makléře.

Přesně tohle jsou kvality, které ode mě můžete očekávat, protože reality pro mě nejsou jen práce, ale také koníček, tudíž se snažím vykonávat své služby na špičkové úrovni. Mohu vám totiž mimo jiné nabídnout kvalitní video prohlídky, spolupráci s profesionálním fotografem, nadčasový Home Staging a aktivní prezentaci na sociálních sítích. To vše s jasným cílem: Spokojenost s prodejem vaší nemovitosti za co nejvyšší cenu!

Proč vznikly tyto stránky? Když dva chtějí totéž, nikdy to není totéž, i když se to tak mnohdy zdá. Tyto stránky budou prezentovat širokou nabídku nemovitostí a realitních služeb, aby si vybral i ten nejnáročnější klient a byl opravdu každý vždy spokojen. Je totiž všeobecně známo, že rozdíly mezi makléři jsou opravdu nemalé a vy jste na pochybách.

Třeba se teď právě vy rozhodujete, komu dáte svou důvěru. Věřím, že mé tipy a články vám pomohou v rozhodování o volbě prodeje nemovitosti a bude právě mou ctí zastupovat vás jako klienta. Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. To je důvod, proč by nikdo neměl tak důležité životní rozhodnutí podceňovat. Prodávající, ani makléř. Důraz kladu na odvedení špičkové práce a na spokojenost klienta, dbám také na dobrou pověst, kterou již mnozí klienti ocenili formou spokojených referencí.

Pokud jsem dokázal vaši pozornost udržet až dokonce, velmi vám děkuji a také rád poskytnu další informace dle potřeby. Proto mě neváhejte kontaktovat. Budu se na vás těšit, třeba u dobré kávy u nás v Kaktusu.

Bc.Jan Demel

Ičo:10891587

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení